Taakaapoena (knauwerig uitspreken) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu Taakaapoena (knauwerig uitspreken) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu

Taakaapoena (knauwerig uitspreken)

Door: Danniëlla

Blijf op de hoogte en volg Niels, Danniella, Nova

12 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Taakaapoenaa (knauwerig uitspreken)

Hier is ie dan; ons eerste blogje van Nieuw-Zeelandse bodem. En wat voor bodem! Het is echt supermooi hier. Natuurlijk hadden we dat al gelezen en gehoord maar om het dan zelf te zien is weer heel anders he. Vanuit het vliegtuig zag het landschap er zo mooi uit. Vooral de kleuren van de heuvels en het water. Allerlei tinten groen en blauw.

Na 30 uur onderweg geweest te zijn waren wij wel een bietje moe maar het viel eigenlijk reuze mee. Van te voren waren we best wel een beetje zenuwachtig (oke ik, Danniella, vooral) over hoe dat toch allemaal zou moeten met zo weinig slaap (in bed) en een peuter naast me. In de werkelijkheid hadden we weinig slaap en een peuter naast ons maar het was eigenlijk prima te doen. Nova had bij een maaltijd op Schiphol een speelgoed vliegtuigje gekregen die je kon laten rijden als je aan een touwtje trok dus daar hebben we ons in de wachtrijen lekker mee vermaakt (en de andere wachtenden?!?). Na 11 uur vliegen (waarin Nova vrolijk een uur of 3 midden in de nacht heeft zitten spelen) zijn we in Hong-Kong 3 uur aan de grond geweest. Daar is een leuk plekje met lekkere broodjes en mooi uitzicht op vliegtuigen, smog en de ondergaande zon. Vervolgens weer 11 uur gevlogen en die vlucht verliep eigenlijk precies als de eerste. Daardoor aten wij ontbijt in het vliegtuig terwijl het in Nederland tijd was voor het avond eten en daardoor waren we eigenlijk meteen in een goed ritme. De eerste nacht is dan ook behoorlijk goed verlopen (om 5 uur ’s ochtends wakker geworden, is dat jetlag of gewoon heel enthousiast?)

Er is in ieder geval genoeg om enthousiast van te worden. We zullen snel een fotooke plaatsen van het uitzicht wat wij vanuit ons bed hebben. Deze camping (takapuna beach holiday park) aan de oceaan is echt een aanrader. Mooi turquoise water, eilanden in de baai, zandstrand en leuke restaurantjes. Wij hebben dus een nachtje bijgeboekt.
We hadden na zo’n enorm lange reis niet zoveel behoefte gelijk Auckland te gaan verkennen dus zijn vooral bezig geweest om de camper te leren kennen (die uitleg direct na de vlucht was erg moeilijk te volgen!), boodschappen gedaan en vandaag superfijn in de zee gezwommen! Nova is weer dol op de zee, ze stampt en spartelt erop los.
Morgen gaan we Auckland in en de dag erna rijden we noordwaarts, het plan is om naar Bay of Islands te gaan.

Ohja, de camper bevalt goed! Niels reed erin alsof ie het nooit anders heeft gedaan, ik heb vandaag ook even een oefenritje gemaakt, op de eerste de beste heuvel liet ik hem stil vallen… ik had het effe niet meer! Ik had van te voren bedacht dat het moeilijk zou zijn om links te rijden en schakelen maar ik heb nu gemerkt dat het vooral lastig is dat ie zo zwaar en groot is! Ik heb er alle vertrouwen in dat het met mij en rijden in de camper ook goed komt. Nova vroeg vandaag in een winkel aan me: gaan we nu naar huis? Ik vroeg dus, welk huis? Ze antwoordde ‘de camper’.
Wat ik ook echt super vind is dat we alles bij de hand hebben, het is echt een ingericht huisje, als we dan gaan rijden en we staan op een parkeerplaats net als vandaag bij het shoppingcenter dan zit Nova gewoon lekker te spelen, maakt haar wat uit waar we staan! Ze zit nu de halve dag in de autostoel, terwijl we niet rijden! Daar klimt ze gewoon in (hij staat op een bankje aan een tafel) en gaat lekker zitten spelen (ohja bedankt voor alle kadootjes, ze kleurt , plakt en leest erop los! Maar waar zijn de O en V?? het staat een beetje raar aan de muur).

Groetjes vanuit Sunny Auckland-Takapuna
Niels, Danniella en Nova

• 12 Januari 2011 - 09:21

Suus:

Hoi hoi,

ik zat al met smart te wachten op jullie eerste verhaal, en wat klinkt het allemaal geweldig! En dan die foto, wauw! Geniet, geniet, geniet...

x Suus

• 12 Januari 2011 - 09:23

Ome Jarno:

Waah foto ziet er mooi uit. Super goede locatie. Fijn zeg lekker zwemmen en in de camper rondrijden.

Have fun!

• 12 Januari 2011 - 09:51

Fam Machielse!:

Heerlijk om te lezen. Geniet er van!!! Wat waardevol om samen te zijn. Dat geldt ook voor ons. Het is fijn in ons vakantiehuisje! Liefs van ons

• 12 Januari 2011 - 10:29

Omapa:

Hallo ...
    Wij genieten ook, maar dan van jullie verslag en de mooie foto's!
    De andere letters zitten in één van de zakjes voor de terugreis.
    Je kunt het ff opzoeken en erbij hangen hoor.
    Liefs omapa x voor Noovje

• 12 Januari 2011 - 10:39

Maartje:

Aah geweldig! En die Nova zo lekker flexibel, als je toch met je ouders bent en je hebt een fijne slaapplek dan is dat toch je huis!
    Kunnen jullie trouwens sms'jes ontvangen? Hebben jullie de laptop mee of hoe schrijf je verslagen? Veel plezier vanuit een regenachtig Nederland (stiekem altijd leuk om te horen)

• 12 Januari 2011 - 10:56

Pake:

Ja ik moest natuurlijk weer gewoon werken vandaar de late reactie, maar wat geweldig allemaal om te lezen.
    Ja jaloers en ik wil ook zijn de eerste dingen waar je aan denkt.
    Wij genieten dus gewoon mee.

Groetjes, Pake.

• 12 Januari 2011 - 11:32

Fammetje Van Hasselt:

Hoi,

Mooi dat slapende meisje op de foto!!
    geniet ervan. We hopen snel weer wat te lezen.

liefs van ons

• 12 Januari 2011 - 11:37

Mama:

Wat heerlijk toch dat Nova zo snel schakelt he, is alweer helemaal in haar nopjes!
    En heeft ze eigenlijk de cockpit gezien?
    xje van mij

• 12 Januari 2011 - 12:32

Linda:

Heerlijk om te lezen, ik leef een beetje mee. Jullie hebben eenzelfde (dezelfde?) camper als wij destijds, geweldig he, zo'n huis op wielen? Knap trouwens dat het links rijden meteen zo goed ging!

• 12 Januari 2011 - 14:19

Sandra:

Hoi hoi,

Geweldig. Heerlijk om dit te lezen.
    Veel plezier nog en geniet lekker met z'n 3-tjes daar.

Groetjes Evert, Sandra, Jens en Floor x

• 12 Januari 2011 - 14:42

Kimkee:

Klinkt goed! Was jullie trouwens helemaal vergeten te smsen zondag om jullie 'n goede reis te wensen. Maar zo te lezen is het helemaal goed gekomen.
    En ter informatie: bij Paul en Heidy is een dochtertje!
    Liefs, Kim

• 12 Januari 2011 - 15:40

Hellen:

Tof om te lezen dat de reis goed gegaan is. Nu maar lekker genieten van jullie huisje op wieltjes. Ot wil nu ook op vakantie (mama natuurlijk niet) omdat Nova ook op vakantie is haha.

Liefs Hellen

• 12 Januari 2011 - 16:54

Meike:

Klinkt al helemaal goed daar! Tof dat Nova het ook zo lekker doet, maar dat was niet anders te verwachten met zo'n fijn kind :)
    Mooie foto ook van het uitzicht!
    Genietennn!!

• 12 Januari 2011 - 19:34

Ilse Sprenkels:

Geweldig dat de reis goed gegaan is. zo te lezen zijn jullie gelijk heerlijk aan het genieten. Fijne vakantie. Ilse, Remco, Daan en lotte.

• 13 Januari 2011 - 05:53

Annemarie En Nova:

OOOOOw wat leuk dat het zo goed gaat! En wat ziet het er mooi ui! (Die ene foto ;-) Maar wat is die zee blauw en het weer zonnig)
    More blog! More blog!More blog!
    xxx

• 13 Januari 2011 - 08:49

Zjos:

Zo te lezen komt het helemaal goed!
    Heel veel plezier bij Bay of Islands, damn! Daar wil ik ook heen..

Xje

• 13 Januari 2011 - 10:00

Pake:

Inderdaad tsjongejonge zeg.

• 13 Januari 2011 - 22:12

Tante Laura:

Zwijmel, zwijmel, zwijmel... ik kom niet uit mijn rijmel.. Nova, nova mag ik met je? Dan gaan we samen zwemmen in de zee!
    Dat rijmen gaat me niet goed af! Ik sta van jullie foto's en verhaal helemaal paf!
    Heel veel genieten daar, wij lezen met jaloezie (maar heel erg gegund) mee weliswaar! Dikke kus Tante Laura
    (of deden we dit nou alleen op 5 december in het aansteetje?)

• 15 Januari 2011 - 13:07

Anne Knips: