Douches en baden - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu Douches en baden - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu

Douches en baden

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels, Danniella, Nova

25 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Het geluid: de golven van de zee bij Gisborne, oostkust, Noordereiland, Nieuw-Zeeland. Het licht: een buitenlampje van onze camper. Ja, we zitten weer buiten, maar voor jullie al te jaloers worden: we hebben enkele dagen met authentiek pleurisweer achter de rug.

Toen we in Rotorua aankwamen, regende het en het hield niet meer op tot we er weg waren. Wat doe je het best onder zulke omstandigheden? Dan neem je een warm bad. En laten ze er daar in die buurt veel van hebben. De omgeving van Rotorua is een vulkanisch gebied en dat betekent dat er dus ook vanzelf warm water naar boven komt. Stinkt een beetje naar zwavel maar het schijnt geneeskrachtig te zijn en alles. Hoe dan ook, wij vonden het wel lekker, in die Polynesian Spa. Nova vond het nog leuk ook – als ze maar op randjes kon klimmen en eraf kon springen.

Nog veel meer van die binnenaardse, naar buiten bubbelende zaken zagen we later in het gebied dat Wai-O-Tapu heet, maar ze hier voor het gemak ook maar Thermal Wonderland hebben genoemd. Spuitende geisers, gapende kraters, klei in onverwachte kleurformaties, een dampend meer vol kokend water en een poel van hete modder die borrelde, boerde en opspatte, alsof ze zich kwaad maakte op al die kijkende mensen. De neerslag, keurig verdeeld tussen mot- en slagregen, zorgde voor extra stoomeffecten. Het zag er kortom wonderbaarlijk en prachtig uit, we keken onze ogen uit.

Gisteren merkten we wat die regen ook deed: op de weg naar Opotiki (aan de kust) was af en toe slechts een wegdeel beschikbaar omdat de andere helft was ondergelopen. Op één plek moest onze camper zelfs door een laagje water heenbanjeren, hetgeen onze stuurvrouw zonder blikken of blozen voor elkaar keeg.

Vandaag, op de weg tussen Opotiki en Gisborne (waar we nu zijn) zagen we eveneens wat regeneffecten, maar de verzakte stukken bergwand en afgescheurde takken waren nu al aan de kant geschoven of voorzien van pas-op-pillonnetjes. En tijdens het eerste deel van de rit, die langs een rivier tussen dichtbeboste bergen voerde, plukten we ook de vruchten van de nattigheid: op tal van plekken waren onbeduidende stroompjes veranderd in prachtige watervallen. Die kregen we er zomaar gratis bij, op die toch al mooie tocht, terwijl de lucht langzaam opklaarde.

Toen we ons vehikel op de zeezichtcamping hadden geplant, kwam de zon steeds feller tussen de wolken door, om de dag te laten eindigen als een zomerse. Laat dat maar zo blijven. Da’s ook zeker zo fijn voor onze kleine speeltuinfanaat, want natte glijbanen, die gaan wel héél hard.

• 25 Januari 2011 - 10:04

Ome Janjo:

Wat een mooie foto's bij die hete spa's
    Lekker badderen!
    Weer heel leuk om te lezen, wordt de dag weer een beetje zonniger van.
    Hoewel jullie ook wel flink regen gehad hebben maar dan wordt de natuur alleen maar mooier.

Veel plezier nog op het zuid-eiland.

• 25 Januari 2011 - 10:08

Linda:

Wij zijn de eerste keer in Wai-o-tapu ook verrot geregend, maar het was inderdaad niet minder mooi.

En die kiwi's zijn zo koelbloedig; is de halve weg weggespoeld, hebben zij het doodleuk over 'uneven surface', haha.

• 25 Januari 2011 - 10:18

Hellen:

Jeez wat lijk je zo veel op jullie ma op die foto (is natuurlijk een compliment).

Anyway leuke foto's en fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben. Hier is het pokkeweer, maar daar komen we ook wel weer doorheen!

Liefs Hellen en een kusje van Ot voor Nova!

• 25 Januari 2011 - 10:39

Fammetje V Hasselt:

Van de verhalen genieten we, maar van de foto`s helemaal!!!!!!!

• 25 Januari 2011 - 10:42

Mama:

nou idd te hopen dat het nu weer beter weer wordt en ...blijft.
    Blij met de foto's van Noovje, en ook van jullie natuurlijk. Mooi verslag!
    xje

• 25 Januari 2011 - 20:41

Omapa:

Ooh wat fijn véél foto's , mooi... en Nova's haartjes wat een krullekopke!!
    Jullie regen gehad, maar nu wordt het beter volgens Zoover en bij ons gelukkig ook!
    Lezen ook over "Mount Hikurangi" is 'szomers de eerste berg die de zon begroet ?
    Liefs en tot de volgende blog!
    X voor Noovje
    Omapa

• 26 Januari 2011 - 09:40

Suus:

Wooow, wat een gave foto's allemaal zeg!! Ziet er geweldig uit!

Veel plezier nog!

x Suus

• 28 Januari 2011 - 09:09

Marie-José:

Hoi allemaal,

ook wij genieten mee met jullie verhalen en zeker met de foto's. Vooral die van Nova op het raam! Geweldig. Veel plezier nog.

• 28 Januari 2011 - 22:41

Marij Claerhout:

Hoi nomaden,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen en foto's te kijken. Het ziet er uit alsof jullie echt aan het genieten zijn met elkaar van deze fijne ervaring. Nog 13 dagen en dan begint de napret. Nog veel plezier en zeer veel mooie momenten,... en voor straks veel leuke herinneringen.

Groetjes

• 30 Januari 2011 - 15:00

Ferdinand En Rebeca:

erg leuk om je verhalen te volgen; indrukwekkend landschap, echt anders dan hier. Inmiddels in Nederland weer lekker koud.
    Veel plezier en geniet ervan !

• 04 Februari 2011 - 11:29

AnneKnips:

Stinkt een beetje??????? hahaha, volgens mij STINKT mijn (toendestijdse)bikini nog steeds! En als ik eraan denk... ruik ik het nog :-S