wha wha whatte?? - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu wha wha whatte?? - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu

wha wha whatte??

Door: Danniëlla

Blijf op de hoogte en volg Niels, Danniella, Nova

04 Januari 2011 | Nederland, Bergen op Zoom

Casa zuid-oostsingel is inmiddels bedekt onder hoopjes van dit en dat wat echt mee moet.
Allebei nog 1 dagje werken en dan kunnen wij voor 5,5 week de afwezigheidsassistent gaan inschakelen.
Elke vrije minuut wordt gebruikt om de lonely planet en anwb navigator uit te pluizen. De meligheid voert de boventoon want echt... die namen! Normaal kun je je tijdens het voorbereiden wel enigzins vasthouden aan de plaatsnamen maar de ene dag lezen we over whakarewarewa, whangamata en whanganui, de volgende dag over whangariki, whangaruru en whangarei en even later over waikato, waipoua en waitomo. En ohja alles uitgesproken als Fa ipv Wa. Begrijpt u hem nog...

Wij weten in ieder geval dat er in Nieuw-Zeeland watervallen, stranden, dolfijnen en walvissen, mooie steden, prachtige routes, geijsers en borrelende bronnen, grotten met glimwormen, fjorden, gletsjers, veel wijn en kiwi's zijn. En of we ze dan vinden in whapidit of whapidat... het zal ons een zorg zijn!

We hebben getracht een route te plannen. We beginnen op het noorder-eiland maar nadat we alle dingen die we op noorder-eiland willen zien hebben ingepland op ons schema waren de dagen om terwijl er ook nog een zuider-eiland is. Aangezien we al hebben afgesproken dat we de camper daar inleveren en ook al een binnenlandse vlucht van Zuid naar Noord hebben geboekt zullen we echt wel op Zuid aankomen.

Maar voor nu staat vast: vliegen op zondag 9 januari om 22.00 uur 's avonds en aankomen op dinsdag 11 januari 11.00 uur (NZ tijd, hier maandagavond 00.00 uur). We worden op het vliegveld opgehaald en naar onze camper gebracht. We rijden hoogstens een uurke om bij een fijn strand een camping te vinden om daar de eerste dagen te blijven.

Of niet natuurlijk... heerlijk zo'n reis waarbij NIETS vaststaat!!

Groetjes,
Niels, Dannie en Nova

• 04 Januari 2011 - 22:26

Mama:

moeilijk om er een ezelsbruggetje bij te verzinnen, whapi zus of zo!
    komt nu echt dichterbij he,
    ga jullie volgen,
    liefs ma en pa

• 05 Januari 2011 - 07:40

Ome Jarno:

Novie Noof veel plezier aan de andere kant van de wereld. Ga je dan heel de tijd op je kop lopen?

Groetjes Ome Jarno en Tante Laura

• 05 Januari 2011 - 10:37

Hellen:

Heej,
    wij hebben gister de zolder opgeruimt en 3x raden wat ik tegen kwam! Haha ons dagboek 95/96. Lachuh! Toen gingen de reisjes ook naar zee (Scheveningen wel te verstaan) en de Ardennen (da's dan wel geen zee, maar toch).

Wij wensen jullie veel plezier, maar dat gaat lukken. Zo te horen had Nova er vreselijke zin in om zo hoog te vliegen als de vogeltjes!

Liefs Hellen

• 05 Januari 2011 - 14:14

Lili:

oh ben echt zoooooo jaloers op jullie!!!
    geniet ervan en over een paar jaar wil ik graag tips...haha!

• 05 Januari 2011 - 15:55

Linda:

Had ik je die tip al gegeven voor een eerste camping? In Takapuna (suburb van Auckland) ligt een kiwi camping aan het water, erg mooi!

Enne, de watervallen bij Whangarei (spreek uit Fongareej) zijn erg leuk. Liggen eigenlijk in een soort van stadsparkje, maar mooooi...!

Goh, wat ben ik jaloers! Hahaha

• 05 Januari 2011 - 17:39

Rebecca:

wat een plaatsnamen.. enjoy ! ;)

• 05 Januari 2011 - 18:01

Kimkee:

Sounds good! Wel spannend om zover te gaan reizen met Nova, maar ik denk dat ze het allemaal prachtig zal vinden. Wel veel foto's maken hoor, zodat we allemaal heel jaloers kunnen worden!

• 08 Januari 2011 - 09:14

Meike:

Hey lieve mensen,
    Veel plezier, en geniet ervan!!
    Liefs

• 08 Januari 2011 - 14:44

Nova:

Hi Noov,

Veel plezier met je pap en mam! Zorg je dat ze het niet AL te gek maken?

dikke kus!
    Noof

• 10 Januari 2011 - 07:27

Suus:

Hoi wereld reizigers,

jullie zijn nu ergens onderweg, hopelijk gaat de reis voorspoedig, en dan lekker genieten met z'n drietjes!
    Zag dat m'n smsje niet meer is aangekomen gisteren, dus vandaar zo nog even.

Heel veel plezier, geniet van die 5 weken vrijheid met elkaar!

x Suus

• 10 Januari 2011 - 10:53

Omapa:

Hey..
    Jullie zijn nu in Hongkong nu nog naar Aucland en dan... dan gaan we jullie volgen in het mooie Nieuw Zeeland.
    We zien uit naar de eerste foto's van alle bezienswaardigeheden maar zeker van jullie en... Noovje!!!
    X omapa