Spaanse Les! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu Spaanse Les! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Niels, Danniella, Nova - WaarBenJij.nu

Spaanse Les!

Door: Danniella

Blijf op de hoogte en volg Niels, Danniella, Nova

15 December 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Ja ja, mensen vanmiddag hebben wij onze laatste Spaanse les. En wat kunnen wij toch goed Spaans nu! Haha!
Gisteren hebben we de Simpsons op t.v. gezien in ons hostel en dat was echt lachen. Maar ja die roepen dan ook heel duidelijk 1 woord zoals ´dulce´ (zoet) en ´zapatillas´ (schoenen). Vervolgens kwam de Sasha de Boer van Spanje in beeld en weg was ons zelfvertrouwen, ai ai ai!

Wat wel weer heel leuk is is dat we nu eindelijk begrijpen wat die vent van Los Lobos bedoelde toen ie zong:

Para bailar Labamba, para bailar Labamba, ce necesita una poca de gracia.

Dit is dan ook de meest gezongen zin ons hostel momenteel.

Over dat hostel trouwens niets dan goeds. We verblijven sinds afgelopen zondag (na de lange en heel mooie busreis door la pampa van Argentinie) in een klein hostel vlakbij de plaats Bariloche.
Het hostel is meer een huis waarin 3 gastenkamers zijn, maar ook de slaapkamer van de eigenaren Riens (Nederlander) en Rosanna (zijn vrouw en tevens onze lerares Spaans). We hebben een ´hostel´ gedeelte waarin een keuken, t.v.-hoek en een computerhoek zijn. Allemaal heel knus en gezellig.

Eerst waren er 2 andere bewoners, Arnoud (NL) en Heather (Alaska), Arnoud is inmiddels vertrokken. Gezamelijk zijn we uit eten geweest en naar een Jazz café. Argentinie is wat dat dit soort dingen betreft veel meer te vergelijken met Europa dan bijvoorbeeld Kenia. Hier kan je ook echt gewoon leuke dingen doen! De prijzen zijn gelukkig niet te vergelijken met thuis, lekker goedkoop! Muy Bien!
Er zijn hier dan ook behoorlijk veel reizigers maar dat is niet gek, er is veel te doen en de omgeving is heel mooi. Ik vind het een soort combi tussen de Alpen en de Ardennen.

Bergen met sneeuw, daartussen felblauwe ijskoude meren, watervalletjes, riviertjes, veel bomen en bloemen, huizen van hout en kabelbanen.
Ons rondje fietsen viel dan ook zwaar tegen, wat een hoogtes! Maar het kanoen maakte weer veel goed, wat een uitzichten! Het zwemmen is heeel koud maar na het zwemmen op de door de zonverwarmde rots opdragen weer heerlijk.

Jaja, je leest het goed tussen het leren van Spaans door doen we veel leuke dingen of misschien kan ik beter zeggen dat we tussen het leuke dingen doen ook wat Spaans leren!

Enfin het gaat ons goed! Hopelijk redden jullie het in NL ook een beetje met dat gekke demissionaire, half aftredende kabinet van ons! Morgen (Mañana) reizen we een klein stukje verder zuidwaarts naar El Bolson, maar wat we daarna gaan doen weten we nog niet, dus waar ons volgende bericht vandaan komt is een verrassing!

Chao!

• 16 December 2006 - 07:30

Anne:

wat zong hij nou?? enfin..ik ben blij voor jullie dat jullie het zelf wel weten.xxx

• 16 December 2006 - 12:22

Jarno En Laura:

Hola amigos!

Het gaat goed daar zien we. Wij zijn net uit bed en gaan zo ontbijten met ons pa en ma (13:20). Jaja we hebben gister tot laat gefeest in cafe 2! Het was een leuk feestje en muziek ging van U2 tot Jan Smit! Iedereen vroeg waar jullie waren en dan zeiden we steeds 'in het zonnetje'. We gaan nu snel eten en nog heel veel plezier daar, want de beschrijving die jullie geven van Argentinie is fantastisch! Groetjes Binks en Lauke

• 16 December 2006 - 14:33

Marie-José:

Mañana la playa!

• 16 December 2006 - 20:14

Danniella:

Anne,
    Om de Labamba te dansen heb je een beetje .... tsja hoe zeg je dat.... nodig. Gracieusheid??

Nou het zonnetje zit helaas al een tijdje verstopt en we zitten behoorlijk hoog en zuidelijk dus het is soms een beetje fris! Niet naar het strand dus tante soep! Maar wel mañana bamos al la waterval!

Doei doei!

• 17 December 2006 - 09:38

Jarno:

Aha morgen gaan jullie naar una catarata.

veel plezier dan!

• 17 December 2006 - 14:19

Maartje:

Het duurde even, maar ik heb jullie site ook ontdekt!klinkt erg goed allemaal! Lachuh zeg, spaanse les!Geniet ervan!

• 18 December 2006 - 12:49

Marlou:

Si dat klinkt goed hoor. Jullie leren nog echt wat ook. Daarnaast zijn jullie inderdaad erg actief. Super hoor. Geniet maar lekker. Dikke kus Marlou

• 18 December 2006 - 13:47

AdG:

Bergen met sneeuw, blauwe meren, bomen en bloemen, een comi van Alpen en Ardennen, zonverwarmde rotsen..., het lijkt potjandorie wel of jullie met vakantie zijn. Groet Ad

• 18 December 2006 - 14:46

Kimkee:

Oeoeoeh, ik ben jaloers! Klinkt allemaal zo leuk, beter dan Kenia maar dat was om een bijdrage aan de mensheid te leveren en dit draagt mee bij aan jullie zelf :)
    Ons gekke demissionaire kabinet wordt in het nieuws nu overschaduwd door een gekke kabinetsformatie (ChristenUnie????) en ondertussen begint om mij heen Zundert te verdwijnen door een zeer hardnekkige mist.

Ben alweer benieuwd naar jullie volgende berichtje!
    X Kim

• 19 December 2006 - 09:53

Saskia B:

Hola muchachos,
    como estais? Todo muy bien? Ik ben erg benieuwd naar jullie kennis van de Spaanse taal, lukt het om te communiceren met de mensen om je heen, tv te kijken of een krantje te spellen? Jullie reis klinkt tot op heden erg leuk, ben eigenlijk wel een beetje jaloers dat jullie zulke leuke dingen doen en mooie/leuke dingen zien. Blijf ons frequent op de hoogte houden van de verdere reis, dan hebben wij ook een beetje vakantie gevoel :-)

Groetjes,
    Saskia en andere Rentree collega's

• 19 December 2006 - 12:57

MaartjeH.:

Een combi tussen de Ardennen en de Alpen? Dan had je niet zover hoeven gaan. In de pyreneeen spreken ze ook spaans.
    Adios.

• 19 December 2006 - 19:47

Bokkie1RokkieTokkie:

Hey Muchachos,
    esta bien? zo te zien muy bien!
    nou hier is het mistig dat ik musters nie meer kan zien vanaf la place de la Jean biscuit. Oh ja en het is koud en nat! 'k zen best wel wa jaloersig.
    Het gaat jullie goed,

grt uit Zundert

P.s. mijn leerlingen zijn hard bezig voor Akini.

• 19 December 2006 - 20:04

Esthercita:

Hola chiquillos!
    ¿Al otro lado de la cordillera también llueve tanto como acá? Espero que no... ¡Que disfruten!
    Chaito, saludos desde Pucón

• 19 December 2006 - 20:04

Esthercita:

Hola chiquillos!
    Chaito, saludos desde Pucón

• 20 December 2006 - 16:47

Cock En Gerda:

Leuk dat jullie het zo goed maken, geniet er maar van.
    Wij hebben afgelopen vrijdag goed gefeest bij jullie Pa, het was erg gezellig.
    Wij willen jullie vanuit Zundert in ieder geval een hele fijne kerst toewensen en een heel goed 2007, maar dat zal vast lukken.
    Jullie beginnen al goed, met een mooie reis en dan op naar een nieuw huis, heerlijk toch.
    Heel veel groetjes ook van de kids!!!

• 20 December 2006 - 17:41

Erna En Rob:

Jullie zijn echt niet de enige die het leuk hebben hoor, Smorrugus de autoruiten weer krabben, handschoenen aan bril beslaat , eenrichtings verkeer in de molenstraat helaas weer voorbij dus elluku dag weer ramen zemen, nee wij genieten met vollu teuegen van elke dag, maar dan zo tussen 12.00 en 13.00 even kijken waar ze nu zijn en wat ze gedaan, een rustpunt in de dag en dan kan ik de middag weer aan, groetjes en veel plezier Rob

• 20 December 2006 - 21:22

Papa,:

Jullie kunnen voorlopig 110 foto's plaatsen dus die willen we dan ook wel zien hé.
    Een foto van een amardillo lijkt me wel gaaf.

Groetjes,tot mails.

• 21 December 2006 - 20:16

Billy:

Ha! Het gaat dus goed met jullie Spaanse taal, top! En hoe is Bariloche? Kan je er een beetje Kerst vieren? Of ga je Kerst in de buurt van El Bolson doorbregen? Zo te lezen is er in ieder geval genoeg te doen en te genieten! Danniëlla; De que usted oyó someting de JoHo Company? (even testen hoe je Spaans nu is!) Ohja, het is komend weekend kermis bij mijn ouders. En het zwemmen met Timo bij Tropicana gaan we wel doen, maar waarschijnlijk over een jaartje ofzo...En, van de verslaving lijk ik langzaam af te kicken! ; )Tot zover alle info, kijk uit naar jullie volgende bericht en.... foto's plaatsen hé!!! Un beso dulce de Sylvia

• 23 December 2006 - 12:01

Ad En Marian:

Hoi Danny en Niels
    Prettige kerstdagen en een happy 2007 en .. nog veel plezier tijdens de vakantie. Tot ziens
    Ome Ad en Tante Marian

• 23 December 2006 - 23:11

Anne:

Bijna is het zover... kerstmis! Een hele fijne kerst daar. Wij gaan nu aan de gluhwijn!
    xxx Anne & Jos